fatsoenlijke update ;) - Reisverslag uit Manta, Ecuador van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu fatsoenlijke update ;) - Reisverslag uit Manta, Ecuador van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu

fatsoenlijke update ;)

Door: Hans en Niels

22 Oktober 2010 | Ecuador, Manta

Hola bonitos amigos y bonitas amigas!

De vorige keer was onze update een beetje mislukt, we hadden op bewaren gedrukt, we dachten ¨dan kunnen we de volgende keer ons verhaal afmaken¨, maar nee hoor, het verhaal stond al op onze site..

We hebben verschillende mensen gehad die ons gemaild hebben, gebeld hebben en er is zelfs luchtpost gekomen met de vraag, ¨waarom een Roberto Stegemannetje?¨. Bedankt voor jullie massale interesse. Wij hebben het dus geflikt om de douane te passeren met onze backpack vol met geweren en benzine en noem het maar op, zonder gecontroleerd te worden.. het concept: boek het Yotel hotel.... enige nadeel, je hebt geen afstandbediening bij je plasma-tv. en deze tv kon alleen maar aan met deze zapper :s

Maar de reis ging prima, wel een beetje een oud vliegtuig, maar dat ging ook allemaal goed! in Ecuador zijn we meteen opgelicht door een taxichauffeur (schade:12 dollar, valt dus mee ;)) In quito zijn we met de kabelbaan de bergen in geweest, 4200 meter, tot nu toe ons hoogtepunt! verder hebben we livemuziek gehoord en wat catedralen gezien. In het hostel werden we behandeld als koningen door onze hofnar Luigi. Hij draaide zijn hand niet om voor vers fruit, verse shakes, vers brood en niet te vergeten scrumbled eggs.

NA een busreis van 10 uur (voor 6euro) belanden we in de kustplaats Manta. Beetje oud stadje en vooral heel droog. We zijn er nu inmiddels 5 dagen, 5 dezelfde dagen:

van 8-10uur surfen en
van 13.30 -17.30 spaans cursus

komend weekend gaan we naar ons eerste nationale park, de voorbereidingen hiervoor zijn begonnen!

mopje van de week is natuurlijk in het spaans:

Como alto es un chino?

en een mopje in t nederlands:
wat zegt Obama altijd op vrijdagmiddag? Yes, wee can´t!

Haste luego N&H

• 22 Oktober 2010 - 18:21

Mariet:

he , gelukkig al een aardig verhaaltje en nu nog de foto's.

groeten uit kronenberg

• 22 Oktober 2010 - 19:23

Nick:

Jullie hebben het goed gemaakt met jullie verhaal. want dat van 2 dagen geleden........fijne tijd samen.

• 22 Oktober 2010 - 20:11

Bregje:

Jeeej een echt verhaal :D Cool dat jullie elke dag gesurft hebben.. Lukt t al n beetje? Kheb gehoord dat t erg lastig is.

Enne: Hoe oud is een hond? Of zeg ik nou iets geks.. Ik snap de mop niet:P 100 ofzo?

X

• 23 Oktober 2010 - 12:49

App:

Hoe hoog is wel een toffe gast jongens heb er vroeger nog veel mee geknikkerd maar was wel een dikzak.

Geniet er van

• 23 Oktober 2010 - 13:44

Noor:

He, dat was het verhaal!:d
    Gelukkig gaat alles goed met jullie!
    Geniet er van!

Xx

• 23 Oktober 2010 - 14:11

Cyriel:

gaat zo te horen van een leie dakje om in familie termen te spreken ;)
    nu moeten jullie alleen nog aan het fotoboek werken, want deze foto kan echt niet jongens :D

• 24 Oktober 2010 - 12:07

Rieny:

Erg leuk om iets van jullie te horen. Veel succes met de spaanse les en een mooi
    tijd in het nationale park.

Groetjes, en geniet ervan

• 24 Oktober 2010 - 21:24

Perry:

Hoogtestage, surfen.. dan moeten jullie wel een puike conditie hebben.

Komt er na afloop van de cursus ook een verhaaltje in het Spaans? Vind ik een leuke uitdaging. Mooie foto's trouwens;)!

Bregje, het ligt of aan jou of aan de persoon die jou Spaans geleerd heeft:P

• 27 Oktober 2010 - 14:57

Bregje:

Hahah okee, fijn om te weten Perry :P

• 31 Oktober 2010 - 12:56

Simone (wb):

Klinkt goed tot nu toe. Heel veel plezier nog

• 31 Oktober 2010 - 19:17

Sparta 2:

Hej hans,

Beejgoand ut verslaag van vandaag.
    Blerick 2 – Sparta 2 31-10-2010

Loester Heej, kump unne man beej de dokter zeet heej zoeuh: ik heb een probleem. Ik mot elke daag um 7 oor duchtig schiete. Zeet dun dokter: wat is ut probleem dan eederien mot tog wal ens schiete? Zeet de man ja joa mar ut probleem is det ik pas um 8 oor wakker wear. We haje genog man meigenome vandaag dus besloot de technische staf um 3 man gewoen op de bank te loate zitte 90 minute lang ach ja dit zien slegs details. Vandaag speulde dur 12 man unne toeswedstrijd ja joa 11 van Blierick en Yves natuurlik want dee wont in Blierick sity. Deen zelfde Yves zette N.a.r.d. Met un moje paas allien vur de “kieper” van Blierick en ut leuke aan deze zin is det heej scoorde! Umdet Blierick bovenaan stied ginge ze de 2e helft vol vur de overwinning. Weej kwame dur bijna nit mier oet en de geliekmaker leet nit lang op zich wachte. 1-1 dus mar det haj ik dus al verteld. Helaas woort ut ok nag 2-1 en ondanks os slotoffensief bleef ut doa beej.

Ps 1 Mark heet nieje schoon gekoch via Markplaats!
    Ps 2 Mark bedankt (lees dit 2 kier)
    Ps 3 Mark bedankt (lees dit nit)

• 01 November 2010 - 09:06

Hamster:

Zo, ik ook weer terug van mijn wereldreis naar Hongarije. Leuk om dan weer van jullie te horen. Wel veel foto's maken, kunnen wij ook mee genieten!!

Muchos Gusto!!

en volgende verhaaltje verwacht ik meer spaans ;)

Rob

• 07 November 2010 - 20:13

Sparta 2:

Rkmsv 2 – Sparta 2 07-11-2010

Loester Heej, Stef kwaam os vandaag wer oet de brandt helpe. (tijs bedankt) Umdet Meywal as erste scoorde stonge ze met 1-0 veur. Op unne vlaaingteckel van willemse noa veel dur vur de rest wienig te beleve in de 1e helft. Eederien schrieuwde moord en brandt (behalve stef dan) mar hej kreeg dur overigens nit ens un kaart vur. Moj opgelost van de scheids dus. Gauw genog in de 2e helft makte weej un goal ja joa ien-ien. Doelpuntemaker met de nummer 9 Jeroen Vistickers. (sorry as ik ut fout geschreve heb) We voetbalde un stuk beter in de 2e helft ut waas tenslotte ok later op dun daag. Ut woort mar later en later en we dachte hej fluit de scheids bijna aaf? Mar ja de scheids floot ok aaf mar helaas hay Meywal doaveur stiekem de 2-1 gemakt. Flauw he? Tussendoor ware dur nag wal wet opstootjes det waas wal leuk.
    Ps 1 Stef bedankt.
    Ps 2 Bedankt vur ut wachte noa de wedstrijd. Dit toent mar wer aan det we ien team zien!