Da fucking Galapagos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu Da fucking Galapagos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu

Da fucking Galapagos

Door: Hans en Niels

07 November 2010 | Ecuador, Baños

Hola thuisfront,

Het is al weer fftjes geleden dat wij iets van ons hebben laten horen, daarom hebben wij speciaal voor jullie een internetcafeetje opgezocht in Baños. Baños een touristisch plaatsje in het midden van Ecuador. Hier zijn diverse activiteiten te doen, zowel outdoor als relax! vandaag hebben we gebuggied en morgen gaan we canoyingen....

maar we zullen eerst verder gaan met waar we de vorige keer gebleven zijn. Ons eerste bezoek aan het nationale park verliep soepeltjes! 10 uur in het plaatselijke dorpje, een motortaxi besteld naar Agua Blanco, een prachtige plaats voor uitzicht op zee met prachtige bounty stranden en onovertroffen vergezichten! Hier hebben we een kleine hicke gemaakt van 3uurtjes. vervolgens zou onze motortaxi ons naar een ander park brengen maar hij was in geen velden of wegen te bekenen, maargoed dat we de 10dollar nog niet betaald hadden. Huppa wij liftend naar de overkant, zijn we daar naar een indianen comunnity geweest. Deze stam leeft van en met de natuur en zijn niet afhankelijk van de buitenwereld. Zo verbouwen ze hun eigen voedingsgrondstoffen en katoen, wassen kleren in de plaatselijke rivier. Mooi om te zien hoe zij hun eigen techniekjes hebben aangeleerd. Vervolgens nog eventjes met Ruth een interview gehad. Ruth is bekend in heel zuid-amerika en is een lekkertje! Als ons interview in het beste spaans wordt uitgezonden dan komen we dus op tv voor een paarhonderd miljoen mensen! we hebben proberen te zeggen dat we de flora en fauna mooi vonden, alleen was Hans zijn antwoord daarop EINDHOVEN!!! vervolgens toch maar even gezegt dat we het er prachting vonden. voor een foto van ruth:

Verder zijn we de Manta-week nog naar Montecristi geweest waar we beide een orginele Panama hoed hebben gekocht! ook hebben we nog aan een excursie vanuit de school gemaakt. De week was om voordat we het wisten.

We hebben trouwens besloten om onze spaans cursus niet helemaal af te maken, dit was niet meer mogelijk, we hadden onze lerares helemaal gek gemaakt en voor haar tegen haarzelf beschermen ;)zijn we dus maar een half uur eerder gestopt.

We hadden in de laatste week ook besloten om dat weekend samen met onze huisgenootjes, een stelletje uit zwolle, naar het vliegtuig te gaan om proberen op da galapagos te komen! wij op zaterdagochtend om 6uur naar t vliegveld, en om 8.10 zaten we in het eerste en het beste vliegtuig. Jullie denken nu, waarom het beste? nou we zaten bussiness class. Niet te klagen dus. Op de galapagos moesten we nog ff een cruise regelen, maar dat was ook zo gepiept. 1 cruise van 5 dagen op een boot en 1 trip van 2 dagen naar een buureiland. We kwamen op de cruise terecht met 5 nederlanders van rond de 50. Zij hadden al 3weken vertoeft in Ecuador en waren leuke gesprekpartners. We hadden sowieso niet te klagen over onze groep, waren 16 super gezellige mensen alleen de gids was een idioot die beter met di, naja dan geven wij hem gewoon geen tip, dat was dus ook weer opgelost!

We hebben op de gelapagos prachtige dingen gezien, van grote schildpadden, tot zeeleeuwen, tot vogels zoals de blue-footed booby, roodzakvogel (zo´n beest dat een zak op zijn borst kan uitblazen, om mannetjes te lokken voor sex), flamingos, tot pinguins, tot leguna,

ook was het erg vet om in de natuur te zwemmen(lees snorkelen) met zeeleeuwen en schildpadden. Verder kunnen we nog veel meer vertellen, maar dan zijn we bang dat mensen niet meer alles lezen.

Hans is trouwens ook al ziek geweest. Maar 1x kotsen en een paar dagen buikpijn, schade viel mee dus ;) achjaa

we zitten nu dus in Baños. overmorgen willen we met de bus/trein richting cuenca, een ander touristisch plaatsje. tijdens deze verhuizing volgen we de vulkanenroute! Na cuenca gaan we richting Peru. Daar willen we de amazone in en natuurlijk naar Machu Pichu.....

dijeklettser van Hans:
Moeten we op de galapagos wachten op zo´n groep met ouwe mensen. Zegt iemand, volgens mij is dit een bus met 50+ers, Hans zegt: volgens mij zijn het er niet meer dan 50 hoor!

dijekletser van Niels:
Hans vraagt aan onze reisgenootjes(die de zelfde slippers aanheeft): hebben jullie die slippers bij de actie 2 halen 1 betalen gekocht. Antwoord: JA. Niels: dan hebben jullie dat zeker 2x gedaan, want jullie hebben 4 slippers.

Adios amigos

• 07 November 2010 - 23:50

we zijn met de foto´s aan het klote, komt misschien binnenkort.

• 08 November 2010 - 12:07

Robbie:

Hey wegfront,

De Galapagos eilanden, dat is nou iets waar je mij als bioloog helemaal jaloers mee maakt. Wow wat een ervaring lijkt me dat. Veel plezier tijdens jullie toch door vulkanen en oerwouden!! Hou ons up to date want dat belooft wat.

Groetjes Rob

PS. Hans, helaas gister met 2-1 verloren van Meijel. We misten een afmaker, oftewel....

• 08 November 2010 - 13:36

Bregje:

Vanmorgen vroeg Klaas: Heb je nog iets van Hans gehoord? Dus ik zei: Nee, duurt indd wel lang. Maar wat zag ik toen ik in mijn mailbox keek? Jaaa een verhaaltje!

Jullie vermaken je wel zo te zien :) Fijn dat t allemaal goed gaat. Enne, ik kan me voorstellen dat die Spaans lerares gek van jullie werd (nja vooral van Hans dan) :P Gedraag je toch eens!

• 08 November 2010 - 15:51

Tim:

Whaha, als je dat plaatje van Ruth wegklikt schrik je je een ongeluk!

• 08 November 2010 - 16:28

Evelien:

Wel redelijk jaloersmakend dit soort verhalen ja ;) Ben benieuwd naar de foto's!

• 08 November 2010 - 17:02

Simone (wb):

Als mede bioloog ben ik het wel met je eens rob, het klinkt allemaal erg mooi. Foto's?
    Veel plezier nog
    X
    Simone

• 08 November 2010 - 17:29

Moniek:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen! Ben ook erg benieuwd naar jullie foto's, maar het klinkt helemaal super!

Geniet ervan!

• 08 November 2010 - 19:11

Mariet:

aardig verhaal, leuke hoed

groetjes uit kronenberg

• 08 November 2010 - 21:23

Noor:

Mooi dat jullie het naar jullie zin hebben!
    Jaloezie heerst eigelijk wel:$
    Galapagos,, wauw!! Gaaf hoor!:d
    Nou geniet er nog van en wacht met smart op de foto's en het volgende verhaal!

Groetjes Noor

• 09 November 2010 - 17:06

Tijger:

Mooie foto en nou de rest nog....!!!
    Groetjes vanuit Horst.

• 09 November 2010 - 17:58

Stieny Vd Sterren:

leuk om weer eens wat te lezen. groetjes en de mazzzel oet kroenenberg