Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu

Peru

Door: Hans en Niels

22 November 2010 | Peru, Lima

Hola .....,

Wat kun je het beste doen als je om 06.26 in je hostel zit en pas om 12.00 uur in je kamer kunt? Wij hebben geen idee, maar we gebruiken deze tijd maar om even een update te geven.

Zoals de titel het al zegt, zitten we momenteel in Peru. Maar we zullen inhaken op het vorige verhaal, we beginnen dus in Baños:

We hebben onze tweede dag in Baños gecanyoninged, 5 watervallen abseilen in de prachtige natuur. En natuurlijk was dit een eitje voor dit knappe stel uit Nederland. We hebben ook nog getracht om naar een werkende vulkaan te gaan kijken, maar er was geen lava te herkennen in de buurt van Baños.

Onze reis zou verder gaan via Riobamba naar Cuenca met de devels noise (een trein die een vulkanenroute rijdt), maar toen wij in Riobamba aankwamen, bleek dat deze trein niet reed door een aardverschuiving: ¨tegenvaller 1 van de reis¨.

Na een dag vertoeven in het saaie stadje Riobamba, hebben we de dag erna de bus gepakt naar Cuence, dit is een mooi stadje met mooie oude cultuurrijke gebouwen. De twee main activiteiten die we hier hebben uitgevoerd is naar Incapirca, een archilogische plaats van een inca dorp, en een tocht door het Cajas parc. Incapirca viel lichtelijk tegen omdat we in totaal 2x 2,5 uur in een bus hebben gezeten voor 1,5 uur rondwandelen en het bekijken van een spaans museum. Maar het toch zo indrukwekkend dat dit avontuur niet de noemer ¨tegenvaller 2 van de reis¨ krijgt toebedeeld. De tweede activiteit was dus een lakesroute door het Andesgebergte van het Cajas parc. Dit was een mooi stukje cultuur! We hebben hier een mooie tocht van 4 uur gemaakt en mooie kiekjes genomen.

Na Cuenca zijn we vervolgens op weg gegaan naar het land van de Lama´s en de bamboefluit, oftewel Peru. Na 2 dagen van in totaal 30 uur reizen kwamen we aan in Huaraz. Dit is een touristisch plaatsje waar veel active dingen gedaan kunnen worden.

wij zijn begonnen met downhill mountainbiken. Dit was de eerste 15 min een verschrikking voor ons! we moesten van rotsen afjumpen en een route volgen die niet gemaakt was voor mountainbikes. Om de beurt vloekte we alles wat god verboden heeft bij elkaar en was de 2e persoon er om te zeggen: ¨komop nog ff doorzetten, misschien wordt t nog wel beter¨. en ja hoor na precies 15 min begonnen wij het een beetje onder de knie te krijgen en bleek dit eigenlijk toch wel kei gaaf te zijn! toen we het laatste stukje een goed lopende afdaling op de weg hadden was de lol over, SO dat is saai! De 2e dag in Huarez heeft Hans zijn angsten overwonnen en is op een paard geklommen. Niels en Hans gingen dus op 2 paarden naar een bergtop waar we konden genieten van het uitzicht. na 3 uur en heel wat kontpijn later was Hans blij dat hij van zijn hitsige hengst kon afstappen.

Maar wat de afgelopen 2weken toch wel het meeste indruk heeft gemaakt is onze 4 daagse trekking (hier hoeven geen grapjes over gemaakt te worden in de reacties) door het Andesgebergte. op 4000 meter hoogte kamperen in de kou en in de regen. De eerste 2 dagen waren een beetje een hel doordag we snachts niet konden slapen door een natte slaapzak en een temperatuur van net onder het vriespunt. Echter zorgde de middagen kaarten met onze reisgenoten voor veel warmte ;) Vanaf dag 3 hadden we beter weer en konden er volop foto´s gemaakt worden. Dag 3 was de zwaarste dag met een tocht van 8 uur. Gelukkig was de weergod ons goed gezind. Dag 4 was alleen voor de statistieken (ofzoiets) en s´avonds zijn we met onze gezellige reisgenoten nog op stap gegaan.

En nu zitten we dus in het hostel in Lima te wachten tot we op onze kamer in kunnen. We zullen 1 nacht in Lima verblijven, hier hebben we vanmiddag afgesproken met de nicht van Niels en een vriendin daarvan. Morgen gaan we met de bus naar Cusco waar dan eindelijk de imcatrail van Machu Pichu op ons zit te wachten! In ons volgende verhaal zal ook iets te lezen zijn over een trip door de Amazone.

Verder gaat het steeds slechter met de gezondheid van Hans, op een gegeven moment had hij zelfs schimmel tussen zijn benen, maar wonder boven wonder was hij er weer binnen 4 uur vanaf!

Adios Amigos

ps. in de reactie graag niet over foto´s beginnen, dankjewel!

• 22 November 2010 - 12:13

Tijger:

Wel schrijven dat je mooie kiekjes hebt genomen en dan niets laten zien, dat kan natuurlijk niet.
    Heeft Hans de schimmel van Sinterklaas tussen zijn benen gehad?
    Groetjes....

• 22 November 2010 - 12:47

Robbie:

Wat een belevenis, en kijk eens wat jullie nog allemaal voor de boeg hebben. Misschien komt het survival-mes gemerkt fvinnzsell nog wel van pas in de amazone!!
    Enjoy....

Laterzzzzzzzzzzzz

• 22 November 2010 - 15:54

Joost K.:

Fvinzl ik zie dat het je goed gaat en vooral dat je dierenliefde je nu pas echt goed van pas komt. Dat paard moet toch een hell of a ride (in positieve zin) hebben gehad met zo'n flamboyante en doorgewinterde dresseur op z'n rug.
    In ieder geval veel plezier en wijsheid daar. Laat in de Amazone maar eens zien wie de echt Bear Grills is!

Cheers!

• 22 November 2010 - 16:05

Sander:

Hoi Hans en Niels,

Toch fijn dat je zo maar kunt,geniet er maar fijn van zou ik zeggen.
    De wereld is best wel mooi lijkt me ,alleen de mens maakt hem kapot.
    Hans,je bent niet de enige die schimmel heeft.
    De Sint heeft er al jaren last van.
    Groetjes,

Sander
    ps Hebben ze jou ook gevraagd of ik mag blijven als trainer?

• 22 November 2010 - 17:31

Moniek:

Ik vind het een goeie tijdsbesteding om ons even op de hoogte te houden ;-)! De verhalen klinken erg leuk! Als het buiten die schimmel maar goed gaat met jullie gezondheid!

Groetjes Moniek

• 22 November 2010 - 20:15

Bregje:

Hansje, hoe gaat t met je kont? Voorlopig toch maar geen schimmel meer tussen je benen nemen..
    Ik begin toch wel n beetje jaloers te worden op jullie chille leventje daar.. Maargoed, je krijgt wat je verdient zeggen ze dan!

Nou veel plezier nog, en ik ben erg benieuwd naar de FOTO's ;)

X Bregje

• 23 November 2010 - 17:30

Rick H:

Heyyy Hans!

Leuk om te lezen dat jullie een top tijd hebben!

Groetjes, Rick

• 25 November 2010 - 16:05

Vosje:

"het meeste indruk heeft gemaakt is onze 4 daagse trekking (hier hoeven geen grapjes over gemaakt te worden in de reacties) door het "

- Aah, don't steel our thunder!
    Maar het klinkt allemaal wel vet amigo's. We benijden jullie hier wel een beetje...

• 27 November 2010 - 12:12

Nick:

hej Niels,
    Leuke verhalen samen met Hansi.
    we skype snel weer een keer.

• 27 November 2010 - 19:53

Noor:

Nice nice,
    nou geniet er nog maar lekker van!

Xx Noor

• 01 December 2010 - 22:57

Hans:

Hallo,

Wij lazen net op nu.nl dat er 2 Nederlanders om waren gekomen met een busongeval.....

Dit zijn wij niet, we are still alive, storie continues soon!!!!

• 02 December 2010 - 07:49

Moniek:

Heel fijn om te horen! Ik schrok wel ff! Veel plezier nog!

• 06 December 2010 - 20:48

Bregje:

Gelukkig maar! Niet dat ik zo'n spirituele tocht nou iets voor jou vind, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat jullie toch in die bus zaten!
    Ben benieuwd naar de volgende avonturen!

X

• 10 December 2010 - 23:08

Tijger:

Hallo Hans, hier is het nu 11 december 12 uur in de nacht. Van harte gefeliciteerd met je 24 ste verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid.
    Groetjes en ook een pootje van Tijger.

• 11 December 2010 - 10:18

Kronenberg:

Hans,
    PROFICIAT met je 24e verjaardag,
    geniet er vandaag lekker van. Dit jaar geen " recht opzitten en pootjes geven". Nog maar 10 weken lekker genieten , dus maak er nog een leuke tijd van.
    verjaardags XXX van Mariet, Piet, Geert en Janneke,Niek, Tom

• 11 December 2010 - 11:07

Stieny Vd Sterren:

Heej Hans,
    Geen reactie op je reisverslag, maar een felicitatie. Proficiat met je verjaardag. We zullen er een op je gezondheid drinken.
    Groetjes van fam. vd sterren oet kroenenberg.

• 11 December 2010 - 17:01

Hans:

Bedankt voor de felicitaties!!!

Binnenkort komt er weer een update en hopelijk met foto´s!!!

Maar nu eerst maar even mijn verjaardag gaan vieren!!

gr Hans

• 12 December 2010 - 16:16

Bas W.:

Goed te lezen dat alles daar goed gaat (op wat schimmel en buikpijn na dan). Ben benieuwd naar de foto's. Kan ik eindelijk eens zien wat jullie daar allemaal gezien hebben.

Good luck & Greetz