niet de Maas en de Peel,maar de Machi Pichu trail! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu niet de Maas en de Peel,maar de Machi Pichu trail! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu

niet de Maas en de Peel,maar de Machi Pichu trail!

Door: Hans en Niels

12 December 2010 | Bolivia, La Paz

Hola trouwe lezers!

Het is inmiddels een kleine 3 weken geleden dat wij wat van ons hebben laten horen via deze weg. Er is een hoop gebeurd in deze 3 weken. Bij het vorige verslag zaten we op een computer in de hoofdstad van Peru(Lima). Nu zitten we in de hoofdstad van Bolivia (La paz).....

Na Lima zijn we naar Cusco gegaan. Een heel touristisch stadje waar al die verkopers zo irritant zijn. sowdejuu!! Vanuit Cusco hebben we een overheerlijke full body massage gehad (zonder happy ending), zijn we wezen raften, maar het mooiste was toch wel de orginele Machi Pichu trail! We hebben dezelfde toch gelopen als de Inca´s vroeger liepen tussen de bergen. Het was een zware hike van 4 dagen van ongeveer 25 uur lopen. Dag 2 was 5uur aan een stuk bergop lopen, we zagen de kilo´s er afvliegen tijdens onze tocht ;)

Het mooiste van deze trail was toch wel dat je continue warm wordt gemaakt met kleinere en wat grote inca werken! En als je dan de laatste dag aankomt bij het Machi Pichu, dan breekt de klomp! een prachtige enorme stad die nogsteeds in ontwikkeling was toen de Spanjaarden kwamen binnenvallen... We zijn na die 25 uur van lopen natuurlijk ook nog ff de Machi Pichu berg opgelopen voor een mooi uitzicht en wederom prachtige kiekjes. Wederom is het internet belabberd, dus is het onmogelijk om foto´s te plaatsen! Sorry! Maar we hebben een plan om een foto´s op internet te krijgen. Hopelijk binnenkort!

Na Cusco zijn we nog naar Arequipa geweest, een stad die bekend staat om het nachtleven. Hier hebben wij natuurlijk ook aan deelgenomen, ENJA, nu staat deze stad helemaal bekend om zijn nachtleven! ook hebben we hier een hike gedaan. Ditkeer een watmeer relaxen! 2 dagen hadden we vrij om in de prachtige blauwe lucht te zwemmen en te genieten van onze verdiende ¨vakantie¨.

Na 3 weken van Peru, met veel te veel Andes gebergte en veel te veel Lama´s en alpaca´s, zijn we verder getrokken naar Bolivia! Hier hebben we het Titicacameer bezocht! Het titicacameer is het grootste hoogliggende meer van de wereld. Opzich wel appart als je vanuit het eiland over het meer kijkt dat je op de achtergrond bergtoppen met sneeuw ziet. Dit heeft Niels ook wel eens bij de Kasteelse bossen geprobeerd, maar is hem nooit gelukt!

Nu zitten we dus in La paz en we willen vanuit hier de Amazone in. iets van een 8daagse tocht lijkt ons het leukste, dan kun je dieper de amazone intrekken! Ook proberen we alvast plannen voor Kerst en oud op nieuw te maken, maar eerlijk gezegd weten we niet waar we dan uithangen!

dijenkletser van de afgelopen 3 weken:
wat zegt Hans als hij op vrijdagmiddag aan een inca trail begint?

¨Yes, we camp¨

Adios Amigos!

• 12 December 2010 - 20:32

Bregje:

Hansje.. hoe was je verjaardag nog? Is het toch nog een leuke dag geworden?
    K was net boer zoekt vrouw aan t kijken en toen zag ik ineens een bekend gezicht! ;)

X

• 12 December 2010 - 20:44

Moniek:

Dat bekende gezicht heb ik idd ook gezien ja ;-). Veel plezier in de Amazone!

• 13 December 2010 - 11:27

Rick H:

Heyyyy Hans!

Leuk om wat van je te horen! Goed om te weten dat je je grapjes nog niet verleerd bent:P

Rick

• 13 December 2010 - 19:18

Noor:

Leuk leuk leuk,
    geniet er nog even van!:d
    Hihi, Niels ik zag je zondag nog op tv bij boer zoekt vrouw;)
    Have fun,

Liefs, X

• 16 December 2010 - 13:20

Marjan:

Ha mannen!

Goed om te lezen dat jullie al zoveel indrukken opgedaan hebben!
    Geniet ervan! Time flies when you're having fun...

Groetjes, Marjan

P.S. Hans nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zie het gebak nog wel een keer verschijnen ;)

• 16 December 2010 - 14:45

Piejtje:

Fvinzzsell, lame tak. We hadden toch wat afgesproken over die kruisjes, maar ik heb er nog steeds geen gezien;)

• 22 December 2010 - 12:06

Perry:

Sneeuw zien we hier de laatste tijd ook veel, helaas geen bergtoppen, amazone of bruisend nachtleven (in Sevenum dan).

Fijne kerst en een mooie jaarwisseling!

• 30 December 2010 - 08:14

Nick:

Zo klinkt weer zeer goed allemaal.
    We Skype snel broeder.
    En Hans word maar snel weer fit kerel.
    Groetjes Nick uit het koude ned. Wat maar niet wil wennen.

• 01 Januari 2011 - 01:18

Tijger:

Hans en Niels, een heel gelukkig en gezond 2011 gewenst. Nog 7 weken in Zuid-Amerika, geniet er nog maar van.
    Vele groetjes vanuit Horst.