Vechten met beren en krokodillen - Reisverslag uit Salta, Argentinië van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu Vechten met beren en krokodillen - Reisverslag uit Salta, Argentinië van wijzijninlatinamerica - WaarBenJij.nu

Vechten met beren en krokodillen

Door: Hans en Niels

05 Januari 2011 | Argentinië, Salta

Hola amigos,

Het is precies 24 dagen geleden toen wij ons vorige verhaal posten. Tussendoor hebben wij onze goede voornemens waargemaakt en prachtige kiekjes gepost!!

De belangrijke vraag, Wat hebben wij tussendoor gedaan? Na La paz zijn we de jungle ingeweest! We kozen voor 5 dagen hicken in de Jungle en 3 dagen naar de Pampas. In de jungle hadden we een privegids. Hij wees ons de weg en maakte rijst met vliegen voor ons, heerlijk! We zagen knoflookbomen, wandelende bomen, hele grote bomen, apen, papengaaien en voetsporen van puma´s, jaguars en grote miereneters. We zijn in de Jungle ook nog bij een communitie geweest en het is best wel ingrijpend om te zien dat deze mensen niks van hun leven maken. Ze gaan niet naar school en doen heel weinig. Alleen de mannen gaan werken voor de kost. Het waren 5 primitieve dagen, we moesten vis vangen om eten te hebben en we hebben een raft gebouwd om een rivier te bevaren!

De 3 dagen Pampas (gebied net buiten de Jungle, de savanne) waren heel anders dan de Jungle. Een georganiseerde trip samen met 4 Nieuw-Zeelanders. We hebben krokodillen gezien, een slang gezien, grote marmotten gezien, zoveel vogels gezien en ook nog roze dolfijnen gezien! Dit was een erg relaxed trip. En nog een apart verhaal gehad met een krokodil. Maar uiteindelijk hebben we er niet mee hoeven vechten, dus de titel is een beetje overdreven, sorry hiervoor!

Onze kerst was een grote tegenvallers. We konden niks romantisch gaan doen omdat Hans toen 4 dagen ziek is geweest. Niels heeft nog een motortrip gedaan en is in de mijnen geweest! Dit was allebei geslaagd!

Nu zitten we inmiddels in Argentinië met een Ier en een Canadees. Deze 2 hebben we ontmoet tijdens de zoutvlaktes. Dit was erg mooi! We hebben veel verschillende dingen gezien en natuurlijk veel Jenaf/Asaf gespeeld. Oud op nieuw hebben we in San Pedro doorgebracht. Eerst zijn we oudjaarsdag gaan zandboarden, erg ruig, zelf als je nog nooit op een snowboard hebt gestaan. Met het feestje zijn we lang opzoek geweest naar de vallei der dood. Deze hebben we niet gevonden. Dus hebben we maar in San Pedro gedronken. Een prima avond! Gister zijn we nog bij Dakar geweest. Die auto´s raasde als een gek voorbij! Ook hebben we veel motors en quads gezien! Nu gaan we verder naar Mendoza waar we maar eens van de wijn gaan genieten! Daarna Patagonie en we willen ook nog naar de Iguazu watervallen toe.

Dijenkletser van de afgelopen tijd is er niet maar we moeten nog iets met jullie delen van een tijd terug:

We kregen gekke soep bij de Machu Pichu trail, de volgende personen doen mee aant verhaal: irritante Amerikaan (IRAM), een serveerder (Harry) en Hans (Hans):

IRAM: What is the name of the soup
Harry: Wohtpahap
IRAM: what is it?
Hans: It is the name of the Cock...

gr Ons

ps. ik moet van Niels zeggen dat hij koning vis is. Niet omdat hij naar vis stinkt, maar omdat hij bijna 10 vissen gevangen heeft...

• 05 Januari 2011 - 20:55

Piejtje:

Haha Fvinzzsell goed bezig daar. Wel jammer dat je ziek bent geweest. Ons oud op nieuw was ook echt vet!

• 06 Januari 2011 - 00:23

Nadine:

Ik heb weer gelachen met jullie verhaal! Veel plezier nog!

• 07 Januari 2011 - 13:19

Tim:

Whaaa, hoe cool is dat jungle verhaal!

Stelletje Mowgli's!

Maar goed dat jullie de vallei der dood niet gevonden hebben :p

Succes en hopelijk snel tot een volgend verhaal!

• 24 Januari 2011 - 07:51

Tim: